Místo konání:zasedací místnost OÚ Naloučany, OÚ Naloučany č.p. 44
Začátek: 18:30 hod
Přítomni: Havlíček Antonín, Sklenář Roman, Vařílek Zdeněk, Ing. Lysý František, Bureš Jaroslav, Mgr. Chládek Petr, Beneš Rostislav
Nepřítomni: –
Hosté: p. Pospíšil Jaromír ml.
Program:
-
Zahájení
-
Kontrola plnění úkolů a usnesení z minulých ZO
-
Kanalizace a ČOV Naloučany a Ocmanice – projednání stížností, způsob oprav místních komunikací, náprava poklesu vody ve studni, další průběh, informace
-
Plnění rozpočtu obce Naloučany za rok 2018 – informace
-
Rozpočtové opatření č. 1 – projednání, schválení
-
Inventura majetku 2018 – provedení inventury, informace
-
Činnost kontrolního a finančního výboru v roce 2018 - informace předsedů výborů
-
AVE CZ odpadové hospodářství, dodatek smlouvy – schválení
-
Dotace Kraje Vysočina v roce 2019 – možnosti, projednání podání
-
Dotace ENERGOREGIONU 2020 – malá komunální technika, projednání
-
Záměr prodeje pozemku p.č. 1131/15 – projednání podmínek, schválení
-
Mezinárodní kampaň „Vlajka pro Tibet“ - žádost o projednání připojení ke kampani
-
Žádost REMA AOS, a.s. (obalová společnost) - projednání
-
FIN-Servis, a.s., ceny energií pro rok 2019 a nákup na rok 2020
-
Znak obce Naloučany – projednání zadání tvorby znaku obce
-
Darovací smlouvy pro Obec Naloučany - projednání, schválení
-
EKO-KOM – sběrné nádoby na kovový odpad, nabídka
-
DH Galáni - smlouva pouť – projednání, schválení
-
Nemocnice Třebíč – žádost o příspěvek, projednání
-
VH Mikroregion Náměšťstko – informace
-
Informace:
-
Tříkrálová sbírka 2019, výtěžek v obci 8.142,- Kč
-
Odborná příprava velitelů a strojníků jSDHo, termíny, účast
-
Doručená a odeslaná pošta
22. Diskuze
Zapisovatel: Ing. Lysý František
Ověřovatelé zápisu: Vařílek Zdeněk, Sklenář Roman
Ad 1) Zasedání Zastupitelstva obce Naloučany (dále „ZO“) bylo zahájeno v 18:35 hodin starostou obce p. Havlíčkem Antonínem (dále jako „předsedající“).
Informace o konání zasedání zastupitelstva byla podle § 93 odst. 1 zákona o obcích zveřejněna na úřední desce Obecního úřadu Naloučany po dobu nejméně 7 dní, a to od 24. 1. 2019 do 6. 2. 2019. Současně byla zveřejněna na „elektronické úřední desce“.
Předsedající schůze dále z prezenční listiny přítomných členů zastupitelstva (příloha 1) konstatoval, že přítomno je sedm členů zastupitelstva (z celkového počtu všech sedmi členů zastupitelstva), takže zastupitelstvo je usnášeníschopné (§ 92 odst. 3 zákona o obcích).
Předsedající určil Ing. Lysého Františka zapisovatelem a ověřovateli zápisu p. Vařílka Zdeňka a p. Sklenáře Romana. K návrhu nebyly vzneseny žádné protinávrhy.
Předsedající seznámil přítomné s návrhem programu v souladu s pozvánkou předanou členům zastupitelstva a v souladu s informací zveřejněnou na úřední desce. Návrh programu byl předsedajícím doplněn o další body. Předsedající dal hlasovat o návrhu programu. Ten byl následně schválen.
Ad 2) ZO provedlo kontrolu plnění úkolů a usnesení z minulých ZO a prohlásilo jej za uspokojivé.
Ad 3) Předsedající informoval o postupu a dalším předpokládaném harmonogramu prací na stavbě „Kanalizace a ČOV Naloučany a Ocmanice“. Uvedl, že bylo vzneseno několik stížností na provoz ČOV, především od občanů a rekreantů, kteří mají své nemovitosti v jejím okolí. Stížnosti se týkaly hluku a zápachu, které doprovází provoz ČOV. Předsedající uvedl, že osobně provedl několik kontrol a mimo jednen případ, kdy byl cítit zápach mající pravděpodobný zdroj v kanalizačním potrubí, nezaznamenal ani zvýšený hluk, ani zápach. Ani kontrolní pracovník ČOV, XXXXXXXXX, nezaznamenal při svých pravidelných návštěvách ČOV popisované problémy. Předsedající nicméně požádal stěžovatele, aby monitorovali uvedené projevy a zaznamenávali jejich časy a intenzitu. Tyto záznamy lze poté porovnat se záznamy řídicího systému technologie ČOV a případně tak určit příčinu problémů. Je třeba mít na paměti, že ČOV není na 100% dokončena, její vystrojení čeká doplnění některými prvky a také okolí bude upravováno. ČOV je ve zkušebním provozu, který slouží mj. k nalezení optimálního nastavení technologie. Problémy může také způsobovat malý nátok splašků vlivem prozatímního nedokončení kanalizace v plném objemu, případně vypouštění septiků, případně dešťové vody do kanalizace. Dne 07. 02. 2019 proběhne KD stavby, na který byli pozváni všichni stěžovatelé a kterého se zúčastní i zástupci všech zainteresovaných subjektů vč. nadřízených úřadů a odborů, kterým také byly stěžovateli adresovány popisované stížnosti.
ZO bere toto na vědomí
Předsedající dále seznámil ZO s možnostmi plánovaných oprav místních komunikací po dokončení výstavby kanalizace a jejich způsoby. V diskuzi k tomuto bodu byl dohodnut rozsah a způsob oprav jednotlivých ploch místních komunikací.
ZO bere toto na vědomí
Dále byl probrán případ poklesu vody ve studni, jenž dosud nenastoupala do původní hladiny. Nicméně je třeba brát také v úvahu, že v této lokalitě ještě není dokončena výstavba kanalizace a výkop není kompletně uzavřen. V diskusi se členové ZO shodli na tom, že k této situaci přijmou konečné řešení až po dokončení kanalizace v této lokalitě a po dobudování jílových hrázek, do té doby bude hladina vody ve studni namátkově monitorována.
ZO bere toto na vědomí
Ad 4) Předsedající seznámil ZO s plněním rozpočtu Obce Naloučany za rok 2018. Z jeho zprávy vyplívá, že hospodaření obce se řídilo schváleným rozpočtem upraveným přijatými rozpočtovými opatřeními a ke dni 31. 12. 2018 byl rozpočet na straně příjmů naplněn na 131 %, na straně výdajů z cca 94%. Obec Naloučany tedy v roce 2018 hospodařila s mírným přebytkem.
ZO bere toto na vědomí
Ad 5) Předseda finančního výboru Ing. Lysý František předložil ZO návrh rozpočtového opatření č. 01/2019 (příloha zápisu), kterým je nutno upravit položky rozpočtu obce na rok 2019, zejména v závislosti na převod dotačních fondů z roku 2018.
Předsedající navrhuje schválit předložené rozpočtové opatření č. 01/2019.
Ad 6) Předseda inventurní komise p. Sklenář Roman, seznámil ZO s výsledky inventury obecního majetku. Uvedl, že inventura majetku byla provedena kompletně v daném termínu a nebyly nalezeny žádné nesrovnalosti. Předsedjící přednesl ZO návrh inventarizační zprávy o provedení fyzické a dokladové inventarizace majetku k 31. 12. 2018, jejímž závěrem je, že nebyly zjištěny přebytky ani manka.
Předsedající navrhuje schválit inventarizační zprávu v předloženém znění.
Dále byla projednána potřeba doplnění nebo pořízení nového majetku, zejména vybavení KD a kuchyně. Místostarosta p. Sklenář uvedl, že není nyní třeba žádný majetek doplňovat nebo pořizovat, pouze navrhl provést výměnu vnitřních dřevěných dveří ve spodní části KD za nové plastové dveře, pro lepší tepelnou izolaci. Uvedl, že tyto lze zakoupit u fy. Skladová okna Tišnov již v cenové relaci do 15.000,- Kč, a navrhuje provést jejich zakoupení a výměnu svépomocí (dohodou o provedení činnosti).
Ad 7) Předseda kontrolního výboru p. Vařílek Zdeněk přednesl ZO zprávu o činnosti kontrolního výboru za rok 2018. Předseda finančního výboru Ing. Lysý František přednesl ZO zprávu o činnosti finančního výboru za rok 2018.
ZO bere toto na vědomí.
Ad 8) Předsedající předložil ZO znění dodatku smlouvy se společností AVE CZ ke smlouvě o zajištění odvozu a odstranění směsného komunálního odpadu z obce Naloučany, který zvyšuje poplatek za svoz o 6%. Zvýšení poplatku je zdůvodňováno nárůstem vstupních nákladů společnosti AVE CZ.
Předsedající navrhuje schválení dodatku smlouvy v uvedeném znění.
Ad 9) Předsedající seznámil ZO s okruhem dotačních programů, které bude v roce 2019 poskytovat Kraj Vysočina. V diskuzi se ZO shodlo, že využitelné pro obec Naloučany by mohly být následující programy:
-
Program obnovy venkova 2019 - oprava a zateplení stropů č.p. 43 (schváleno usnesením č. 021/23-11-2018/12) – částka dle návrhu smlouvy s VH Mont-stav s.r.o. činí 295.239,- Kč
-
Jednorázové akce 2019 – dětský den, dotace 10.000,- Kč, vlastní podíl 15.000,- Kč
Předsedající navrhuje schválit uzavření smlouvy na provedení opravy stropů v č.p. 43, zpracovat podklady a podaní žádostí o uvedené dotační tituly.
Ad 10) Předsedající seznámil ZO, že v letošním roce by měla obec Naloučany čerpat finanční prostředky od sdružení ENERGOREGION 2020 na pořízení malé komunální techniky. Podrobnosti o podmínkách a způsobu čerpání budou ze strany Energoregionu teprve upřesněny. Je třeba však do té doby připravit možné náměty pro nákup této techniky.
ZO bere toto na vědomí.
Ad 11) Předsedající předložil ZO žádost XXXXXXXXX a XXXXXXXXXX o koupi pozemku v majetku Obce Naloučany p. č. 1131/15 o výměře 58 m2 (předzahrádka před domem v majetku žadatelů). Jedná se o ostatní plochu, která není ÚP obce určená k výstavbě.
Předsedající navrhuje schválit záměr prodeje pozemku p. č. 1131/15, 58 m2, za obvyklou cenu, tj. 25 Kč/m2. Zaměření a vklady do KN hradí žadatel.
Ad 12) Předsedající seznámil ZO s žádostí iniciátorů mezinárodní kampaně „Vlajka pro Tibet“ o vyvěšení tibetské vlajky na podporu Tibetu. V projednání ZO konstatovalo, že plně vnímá situaci v Tibetské autonomní oblasti, nicméně nevnímá tuto kampaň jako plnohodnotné mezinárodní jednání a tudíž se obec ke kampani nepřipojí.
Na základě tohoto konstatování navrhuje předsedající žádosti nevyhovět.
Ad 13) Předsedající seznámil ZO s žádostí obalové společnosti REMA AOS, a.s. o poskytnutí informací. Požadované informace se týkaly zpětného odběru obalů a třídění odpadů. Předsedající seznámil ZO podklady pro odpověď od společností „Svazek obcí pro komunální služby Třebíč“ a EKO-KOM a se návrhem odpovědi na tuto žádost. Členové ZO neměli k odpovědi žádné připomínky a tato bude tazateli zaslána.
ZO bere toto na vědomí
Ad 14) Předsedající seznámil ZO s cenami energií, které bude platit Obec Naloučany pro rok 2019. Energie pro obec nakupuje na burze společnost FIN-Servis a.s. Pro letošní rok jsou tedy ceny a dodavatelé následující:
Zemní plyn: Pražská plynárenská a.s. za cenu 560,- Kč / MW
Elektřina: Centropol Energy a.s. za cenu 1.314,- Kč / MWh (provoz KD a OÚ)
874,- Kč / MWh (veřejné osvětlení)
Nákup energií na burze bude pro obce Mikroregionu Náměšťsko zajišťován i pro rok 2020.
ZO bere toto na vědomí
Ad 15) Předsedající seznámil ZO s opakovanými nabídkami heraldiků a podobně zaměřených společností na vypracování znaku a praporu Obce Naloučany. Doposud obec podobné nabídky odmítala, ale vzhledem k tomu, že se blíží významné výročí založení SDH či dokončení významných staveb v obci, vyzval předsedající ZO, aby zvážili, zda by nebylo nyní vhodné nechat uvedené symboly vypracovat. Upřesňování a další postup budou předmětem následujících zasedání ZO v roce 2019.
ZO bere toto na vědomí
Ad 16) Předsedající předložil ZO návrhy darovacích smluv pro obec Naloučany, jimiž XXXXXXXXXXX daruje obci Kuchyňský robot Kenwood KVL8470S Chef Titanium a XXXXXXXXXX daruje obci kávovar Espresso DeLonghi ECAM 22.110 B s příslušenstvím. Jedná se o standardní darovací smlouvy uzavírané obcí, jimiž obec přijímá darované věci do svého majetku.
Po projednání smluv v ZO navrhuje jejich schválení a převzetí darů do majetku obce.
Ad 17) Předsedající seznámil ZO s nabídkou spol. EKO-KOM na umístění sběrných nádob na kovový odpad v obci. V diskuzi k tomuto bodu se ZO shodlo, že nabízené sběrné nádoby by byly využívány jen minimálně, proto předsedající navrhuje nepřijmout tuto nabídku.
Ad 18) Předsedající předložil ZO smlouvu s DH Galáni, která zajišťuje její vystoupení a průvod po obci se stárky při tradiční naloučanské pouti v neděli 4. 8. 2019. Cena činí 19.500,- Kč.
Předsedající navrhuje schválit smlouvu v předloženém znění
Ad 19) Předsedající seznámil ZO se žádostí o poskytnutí finančního daru Nemocnice Třebíč p.o. na nákup vybavení, pomůcek a na provoz.
V diskuzi k této žádosti bylo navrženo neschválení poskytnutí finančního daru z důvodu plánovaných investičních a neinvestičních akcí.
Ad 20) Předsedající seznámil ZO s obsahem a závěry zasedání VH Mikroregionu Náměšťsko, na němž byli po volbách do zastupitelstvem obcí provedeny volby řídících orgánů a výborů.
ZO bere toto na vědomí.
Ad 21) Starosta obce informoval ZO o:
-
Tříkrálové sbírce 2019, výtěžek v obci 8.142,- Kč
-
Odborné přípravě velitelů a strojníků jSDHo, termíny, účast
-
Doručené a odeslané poště
Ad 22) V diskuzi nebylo nic projednáno
Předsedající ukončil zasedání zastupitelstva ve 20:45.
Přílohy zápisu:
1) Prezenční listina
2) Rozpočtové opatření č. 1
Zapsal: Ing. Lysý František
Ověřil: Vařílek Zdeněk, Sklenář Roman
|
Havlíček Antonín
|
|
starosta obce Naloučany
|