Zápis ze zasedání Zastupitelstva obce Naloučany ze dne 9. 2. 2021
Místo konání: sál KD Naloučany, Naloučany č.p. 29
Začátek: 18:00 hod
Přítomni: Havlíček Antonín, Sklenář Roman, Vařílek Zdeněk, Ing. Lysý František, Bureš Jaroslav, Mgr. Chládek Petr, Beneš Rostislav
Nepřítomni: -
Hosté: -
Program:
-
Zahájení
-
Kontrola plnění úkolů a usnesení z minulých ZO
-
Rekonstrukce veřejného osvětlení – informace, příprava VŘ na akci
-
Zpracování nového ÚP – schválení smlouvy na zpracování ÚP, zadání ÚP
-
POVV 2021 – projednání přesného obsahu dotace
-
Plnění rozpočtu obce Naloučany za rok 2020 – informace
-
Inventura majetku 2020 – výsledek inventury, informace
-
Činnost kontrolního a finančního výboru v roce 2020 - informace předsedů výborů
-
Žádost o poskytnutí finančního daru na rok 2021 – Nemocnice Třebíč
-
Mezinárodní kampaň „Vlajka pro Tibet“ - žádost o projednání připojení ke kampani
-
Údržba kapličky Naloučany – informace
-
Pronájem nemovitosti č.p. 43 od 2023 – schválení
-
Strategický rozvojový dokument obce – schválení
-
Informace:
-
Tříkrálová sbírka 2021, vybráno do kasičky 4.400,- Kč
-
Územně analytické podklady ORP – 5. Úplná aktualizace
-
Doručená a odeslaná pošta
15. Diskuze
Zapisovatel: Mgr. Petr Chládek
Ověřovatelé zápisu: Ing. František Lysý, Rostislav Beneš
Ad 1) Zasedání Zastupitelstva obce Naloučany (dále „ZO“) bylo zahájeno v 18:00 hodin starostou obce p. Havlíčkem Antonínem (dále jako „předsedající“).
Informace o konání zasedání zastupitelstva byla podle § 93 odst. 1 zákona o obcích zveřejněna na úřední desce Obecního úřadu Naloučany po dobu nejméně 7 dní, a to od 2. 2. 2021 do 9. 2. 2021. Současně byla zveřejněna na „elektronické úřední desce“.
Předsedající schůze dále z prezenční listiny přítomných členů zastupitelstva (příloha 1) konstatoval, že přítomno je sedm členů zastupitelstva (z celkového počtu všech sedmi členů zastupitelstva), takže zastupitelstvo je usnášeníschopné (§ 92 odst. 3 zákona o obcích).
Předsedající určil ověřovateli zápisu p. Františka Lysého a p. Rostislava Beneše a zapisovatelem p. Petra Chládka. K návrhu nebyly vzneseny žádné protinávrhy. Předsedající seznámil přítomné s návrhem programu v souladu s pozvánkou předanou členům zastupitelstva a v souladu s informací zveřejněnou na úřední desce. Předsedající dal hlasovat o návrhu programu. Ten byl následně schválen.
Ad 2) ZO provedlo kontrolu plnění úkolů a usnesení z minulých ZO a prohlásilo jej za uspokojivé.
Ad 3) Předsedající informoval ZO přípravě realizace výměny veřejného osvětlení obce. V současnosti probíhá příprava výběrového řízení dodavatele této stavby, která svým obsahem splňuje podmínky pro zadání veřejné zakázky malého rozsahu. Předsedající předložil ZO k projednání:
a) rozhodnutí o způsobu zadání veřejné zakázky v uzavřené výzvě, neboť se má za to, že její zadání v otevřené výzvě by způsobilo zadavateli značné obtíže, a to vzhledem k situaci na trhu s předmětem plnění, na kterém se vyskytuje celá řada dodavatelů, kteří neposkytují plnění v řádné kvalitě malého rozsahu;
b) zadávací dokumentaci k zakázce malého rozsahu „Rekonstrukce a snížení energetické náročnosti veřejného osvětlení v obci Naloučany“ – technickou dokumentaci, položkové rozpočty, návrh smlouvy o dílo a dokumenty dle zákona o zadávání veřejných zakázek;
c) seznam subjektů k oslovení k podání nabídek ve výběrovém řízení na realizaci výměny veřejného osvětlení, jenž obsahuje subjekty s praxí v oboru, jenž realizovaly podobné zakázky v obcích Kraje Vysočina a Jihomoravského kraje a mají v nich i svá sídla.
Předsedající doporučuje body a), b), c) schválit.
Ad 4) Předsedající informoval ZO o postupu zpracování nového Územního plánu obce Naloučany. Dne 2. 2. 2021 byl pořizovatelem MěÚ Náměšť nad Oslavou uveřejněn veřejnou vyhláškou Návrh zadání nového územního plánu, jenž v zákonné lhůtě umožňuje podávání připomínek a požadavků na obsah ÚP od vlastníků pozemků, dotčených orgánů, krajskému úřady a okolním obcím. Předsedající dále přeložil návrh smlouvy na zpracování ÚP s vybraným zpracovatelem firmou XXXXXXXXX .
Předsedající doporučuje návrh smlouvy schválit.
Ad 5) Předsedající informoval ZO o upřesnění záměru rekonstrukce střechy nemovitosti č.p. 43, jenž bude realizována nad obytnou částí. Dle předchozích rozhodnutí bude rekonstrukce částečně financována z prostředků programu POOV. Dohodnutá cena za provedení výměny je 250 tis. Kč a bude realizována v nejbližším možném termínu stanovené po dohodě s nájemcem nemovitosti. Předsedající předložil ZO návrh smlouvy o dílo na rekonstrukci střechy s dodavatelem XXXXXXX . Termín realizace se předpokládá od 30. 6. 2021.
Předsedající doporučuje návrh smlouvy schválit.
Ad 6) Předsedající seznámil ZO s plněním rozpočtu obce Naloučany za rok 2020. Z jeho zprávy vyplývá, že hospodaření obce se řídilo schváleným rozpočtem upraveným přijatými rozpočtovými opatřeními a ke dni 31. 12. 2020 byl rozpočet na straně příjmů naplněn ve výši 3.629.815,05 Kč, což je na 123,67 % původního rozpočtu (na 120,82 % upraveného rozpočtu), na straně výdajů byl naplněn ve výši 5.888.895,92,- Kč, což je na 96,78 % původního rozpočtu (na 91,24 % upraveného rozpočtu), a financování (i při započtení úvěru) bylo ve výši 2.259.080,87 Kč, což je na 71,72 % původního rozpočtu (na 65,48 % upraveného rozpočtu).
ZO bere toto na vědomí
Ad 7) Předseda inventurní komise p. Sklenář Roman, seznámil ZO s výsledky inventury obecního majetku. Uvedl, že inventura majetku byla provedena kompletně v daném termínu a nebyly nalezeny žádné nesrovnalosti. Předsedající přednesl ZO návrh inventarizační zprávy o provedení fyzické a dokladové inventarizace majetku k 31. 12. 2020, jejímž závěrem je, že nebyly zjištěny přebytky ani manka.
Předsedající navrhuje schválit inventarizační zprávu v předloženém znění.
Ad 8) Předseda kontrolního výboru p. Vařílek Zdeněk přednesl ZO zprávu o činnosti kontrolního výboru za rok 2019. Předseda finančního výboru Ing. Lysý František přednesl ZO zprávu o činnosti finančního výboru za rok 2019.
ZO bere toto na vědomí.
Ad 9) Předsedající seznámil ZO se žádostí o poskytnutí finančního daru XXXXXX na nákup vybavení, pomůcek a na provoz. V diskuzi k této žádosti bylo navrženo neschválení poskytnutí finančního daru z důvodu plánovaných investičních a neinvestičních akcí.
Ad 10) Předsedající seznámil ZO s žádostí iniciátorů mezinárodní kampaně „Vlajka pro Tibet“ o vyvěšení tibetské vlajky na podporu Tibetu. V projednání ZO konstatovalo, že plně vnímá situaci v Tibetské autonomní oblasti, nicméně nevnímá tuto kampaň jako plnohodnotné mezinárodní jednání, a tudíž se obec ke kampani nepřipojí.
Na základě tohoto konstatování navrhuje předsedající žádosti nevyhovět.
Ad 11) Předsedající informoval ZO o plánované opravě kapličky. Připravená žádost o financování rekonstrukce nebyla dodavatelskou firmou podána před vyčerpání finanční alokace dotace a bohužel tedy nebude možné plánovanou rekonstrukci v původně plánovaném čase a rozsahu uskutečnit. Předpokládá se, že budou v příštích měsících provedeny pouze nezbytné drobné opravy nemovitosti (izolace atp.).
ZO bere toto na vědomí.
Ad 12) Předsedající informoval ZO o příjmu jediné nabídky na pronájem nemovitosti č.p. 43. Nabídku podal XXXXXXXXXXXXX . Předsedající předložil ZO smlouvu o pronájmu na období od 1. 1. 2023 do 31. 12. 2026 v ceně 30 tis. Kč/rok plus energie, vodné a stočné.
Předsedající doporučuje návrh schválit.
Ad 13) Předsedající předložil ZO Strategický rozvojový dokument obce Naloučany ke schválení. K dokumentu proběhla krátká rozprava. Dokument bude vyvěšen na webové stránce obce.
Předsedající doporučuje návrh schválit.
Ad 14) Předsedající informoval ZO o:
-
proběhlé Tříkrálová sbírce 2021, bylo vybráno do kasičky 4.400,- Kč;
-
projednaných Územně analytické podkladech ORP – 5. Úplná aktualizace;
-
doručené a odeslané poště.
Ad 15) V diskuzi byla projednána současná situace rozsahu platných a dopadu plánovaných proticovidových opatření Vlády ČR. V rámci diskuze byl podán návrh na distribuci chirurgických roušek v majetku obce (počet 3 ks na obyvatele) a nákup nových ochranných prostředků pro obyvatele (respirátory a nanoroušky, 3 + 1 ks na obyvatele) pro zmírnění dopadů v případě zpřísnění opatření.
Předsedající doporučuje podaný návrh schválit.
Předsedající ukončil zasedání zastupitelstva v 20:30.
Přílohy zápisu:
1) Prezenční listina
Zapsal: Petr Chládek
Ověřil: František Lysý, Rostislav Beneš
|
Havlíček Antonín
|
|
starosta obce Naloučany
|
Usnesení:
č. 178/09-02-2021/03a
ZO Naloučany rozhodlo o způsobu zadání veřejné zakázky malého rozsahu „Rekonstrukce a snížení energetické náročnosti veřejného osvětlení v obci Naloučany“ dle předloženého návrhu.
Výsledek hlasování
|
Pro:
|
7
|
Proti:
|
0
|
Zdrželi se:
|
0
|
Zodpovídá: p. Havlíček Antonín
č. 178/09-02-2021/03b
ZO Naloučany schválilo obsah a formu předložené dokumentace k zakázce malého rozsahu „Rekonstrukce a snížení energetické náročnosti veřejného osvětlení v obci Naloučany“.
Výsledek hlasování
|
Pro:
|
7
|
Proti:
|
0
|
Zdrželi se:
|
0
|
Zodpovídá: p. Havlíček Antonín
č. 178/09-02-2021/03c
ZO Naloučany schválilo předložený seznam subjektů k oslovení k podání nabídek k zakázce malého rozsahu „Rekonstrukce a snížení energetické náročnosti veřejného osvětlení v obci Naloučany“.
Výsledek hlasování
|
Pro:
|
7
|
Proti:
|
0
|
Zdrželi se:
|
0
|
Zodpovídá: p. Havlíček Antonín
č. 179/09-02-2021/04
ZO Naloučany schválilo uzavření návrhu smlouvy o zpracování Územního plánu Naloučany s firmou XXXXXXXXX .
Výsledek hlasování
|
Pro:
|
7
|
Proti:
|
0
|
Zdrželi se:
|
0
|
Zodpovídá: p. Havlíček Antonín
č. 180/09-02-2021/05
ZO Naloučany schválilo uzavření návrhu smlouvy o dílo „Rekonstrukce střechy č.p. 43 – část obytná“ s XXXXXXXXXXXXXXXX .
Výsledek hlasování
|
Pro:
|
7
|
Proti:
|
0
|
Zdrželi se:
|
0
|
Zodpovídá: p. Havlíček Antonín
č. 181/09-02-2021/07
ZO projednalo a schválilo inventarizační zprávu v předloženém znění.
Výsledek hlasování
|
Pro:
|
7
|
Proti:
|
0
|
Zdrželi se:
|
0
|
Zodpovídá: p. Havlíček Antonín
č. 182/09-02-2021/09
ZO projednalo a neschválilo poskytnutí finančního daru XXXXXXXXXXXXXX .
Výsledek hlasování
|
Pro:
|
7
|
Proti:
|
0
|
Zdrželi se:
|
0
|
Zodpovídá: p. Havlíček Antonín
č. 183/09-02-2021/10
ZO projednalo a neschválilo vyvěšení tibetské vlajky na podporu Tibetu v rámci mezinárodní kampaně „Vlajka pro Tibet“.
Výsledek hlasování
|
Pro:
|
6
|
Proti:
|
1
|
Zdrželi se:
|
0
|
Zodpovídá: p. Havlíček Antonín
č. 184/09-02-2021/12
ZO projednalo a schválilo návrh smlouvy o pronájmu č.p. 43 XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX na období od 1. 1. 2023 do 31. 12. 2026 za uvedených podmínek.
Výsledek hlasování
|
Pro:
|
7
|
Proti:
|
0
|
Zdrželi se:
|
0
|
Zodpovídá: p. Havlíček Antonín
č. 185/09-02-2021/13
ZO projednalo a schválilo předložený návrh Strategického rozvojového dokumentu obce Naloučany.
Výsledek hlasování
|
Pro:
|
7
|
Proti:
|
0
|
Zdrželi se:
|
0
|
Zodpovídá: p. Havlíček Antonín
č. 186/09-02-2021/15
ZO projednalo a schválilo podaný návrh na distribuci chirurgických roušek v majetku obce a nákup nových ochranných prostředků pro obyvatele.
Výsledek hlasování
|
Pro:
|
6
|
Proti:
|
1
|
Zdrželi se:
|
0
|
Zodpovídá: p. Havlíček Antonín
Zapsal: Petr Chládek
Ověřil: František Lysý, Rostislav Beneš
|
Havlíček Antonín
|
|
starosta obce Naloučany
|
Na úřední desce vyvěšeno dne: 25. 2. 2021
Z úřední desky sňato dne: ……………………………
Z důvodu zajištění ochrany osobních údajů podle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů, je zveřejňováno upravené znění zápisu a usnesení Zastupitelstva obce Naloučany s omezeným rozsahem zpřístupňovaných osobních údajů.