Úřední deska

Zápis ze zasedání Zastupitelstva obce Naloučany ze dne 20. 12. 2024

Zápis ze zasedání Zastupitelstva obce Naloučany ze dne 20. 12. 2024



Místo konání:zasedací místnost OÚ, Naloučany č.p. 44

Začátek: 18:00 hod

Přítomni: Havlíček Antonín,Vařílek Zdeněk, Mgr. Chládek Petr, Beneš Rostislav, Ing. Lysý František, Nováček Bohumil, Sklenář Roman

Hosté: -

Program:

  1. Zahájení
  2. Kontrola plnění úkolů a usnesení z minulých ZO
  3. Návrh rozpočtu obce Naloučany pro rok 2025 – projednání a schválení
  4. Inventury 2024 – složení komise, termín inventur – schválení
  5. Dohody o provedení práce pro rok 2025 – návrh dohod a výše odměn, schválení
  6. Odměny členů ZO od 01. 01. 2025 – návrh výše odměn, schválení
  7. Dodatky smluv v oblasti odpadového hospodářství, AVE CZ a ESKO-T – projednání, schválení
  8. POVV 2025 – projednání obsahu dotace
  9. JPÚ Doubrava – informace z jednání, návrh úpravy
  10. Škodní událost v č.p. 43 – zaplavení sklepa a plynového kotle, návrh oprav, postup škodní události
  11. Oblastní charita Třebíč – žádosti o poskytnutí finančního příspěvku na provoz pro rok 2025 a pro výstavbu Centra služeb sv. Zdislavy Třebíč
  12. RO č. 05/2024 – projednání, schválení
  13. Informace:
  • Tříkrálová sbírka 2025 – termín 04. 01. 2025 od 10:00
  • Doručená a odeslaná pošta

14.  Diskuze, různé

 

Zapisovatel: Petr Chládek

Ověřovatelé zápisu: Beneš Rostislav, Sklenář Roman

 

Ad 1) Zasedání Zastupitelstva obce Naloučany (dále „ZO“) bylo zahájeno v 18:00 hodin starostou obce p. Havlíčkem Antonínem (dále jako „předsedající“).

Informace o konání zasedání zastupitelstva byla podle § 93 odst. 1 zákona o obcích zveřejněna na úřední desce Obecního úřadu Naloučany po dobu nejméně 7 dní, a to od 12. 12. 2024 do 20. 12. 2024. Současně byla zveřejněna na „elektronické úřední desce“.

Předsedající schůze dále z prezenční listiny přítomných členů zastupitelstva (příloha 1) konstatoval, že přítomno je šest členů zastupitelstva (z celkového počtu všech sedmi členů zastupitelstva), takže zastupitelstvo je usnášeníschopné (§ 92 odst. 3 zákona o obcích).

Předsedající určil ověřovateli zápisu p. Beneš Rostislav, p. Sklenář Roman a zapisovatelem p. Petra Chládka. K návrhu nebyly vzneseny žádné protinávrhy. Předsedající seznámil přítomné s návrhem programu v souladu s pozvánkou předanou členům zastupitelstva a v souladu s informací zveřejněnou na úřední desce. Předsedající dal hlasovat o návrhu programu. Návrh programu byl předsedajícím doplněn o další body:

15.    Smlouva o poskytnutí podpory ze SFŽP ČR – dotační příspěvek na FVE, projednání

16.    Nájem KD – dlouhodobý pronájem SDH Naloučany

Tyto záležitosti vznikly po zveřejnění pozvánky. Předsedající dal hlasovat o návrhu programu. Ten byl následně schválen.

Ad 2) ZO provedlo kontrolu plnění úkolů a usnesení z minulých ZO a prohlásilo jej za uspokojivé.

Ad 3) Předsedající seznámil ZO s návrhem rozpočtu na rok 2025 (návrh byl zveřejněn na úřední desce obce dle nařízení ustanovení zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních celků, par. 11, odst. 3 dne 3. 12. 2024, tj. min. 15 dní před zasedáním FV a ZO, a je přílohou tohoto zápisu). V roce 2025 by obec Naloučany měla dle návrhu rozpočtu hospodařit s celkovými příjmy ve výši 4.170.000,- Kč, výdaje jsou předpokládány ve výši 3.102.000,- Kč. Na straně výdajů je počítáno se všemi akcemi schválenými na minulých zasedáních ZO a současně není počítáno s akcemi, které jsou v přípravě – obsah POVV 2025, viz. bod 8. Tohoto programu. Pokud bude provedení v tomto bodě schváleno, upraví se návrh rozpočtu o 300.000,- Kč na straně výdajů na provedení POVV 2025, na straně příjmů o 150.000,- Kč o dotaci z Kraje Vysočina a v části financování také o 150.000,- Kč. Schválení rozpočtu na rok 2025 bylo odloženo po projednání a schválení bodu    

Předsedající navrhuje schválení rozpočtu na rok 2025, toto provést až po projednání a schválení bodu č. 08. tohoto programu, tedy s případnou uvedenou změnou návrhu rozpočtu zahrnující financování POVV 2025.

Ad 4) Předsedající předložil ZO návrh na složení inventurní komise pro provedení inventury obecního majetku: Beneš Rostislav, předseda; Vařílek Zdeněk, člen; Roman Sklenář, člen. Termín konání provedení fyzické inventury majetku bude stanoven předsedou inventurní komise (možné je i průběžné provádějí inventur), konečný termín provedení inventury byl navržen do 31. 01. 2025.

Ad 5) Předsedající předložil ZO dohody o provedení práce pro Obec Naloučany v roce 2025 s občany obce, jejichž seznam je uveden v příloze zápisu. Výše odměn uvedených v dohodách je upravena tak, aby respektovaly nárůst hladiny zákonné minimální mzdy v ČR, tj. výše odměn naroste o 10,1% meziročně. Mezi těmito dohodami jsou také dohody s členy ZO a obsahem dohod jsou činnosti nad rámec činností člena ZO, a to p. Vařílka Zdeňka (obsah činnosti – péče o lesní pozemky v majetku obce Naloučany) a p. Lysého Františka (obsah činnosti – tvorba, editace a udržování internetových stránek obce Naloučany). Tyto dohody budou schváleny samostatným usnesením ZO

a) Předsedající navrhuje schválit dohody o provedení práce s občany obce v předloženém znění.

b) Předsedající navrhuje schválit uzavření dohody o provedení práce s členy ZO p. Vařílkem Zdeňkem a p. Lysým Františkem v předložené podobě.

Ad 6) Předsedající předložil ZO návrh na výši funkčních odměn členů ZO od 01. 01. 2025. V diskuzi převládl názor, že k změně výše odměn na rok 2025 nedojde.

Předsedající navrhuje schválit výši funkčních odměn neuvolněným členům ZO Naloučany v předložené podobě.

Ad 7) Předsedající seznámil ZO s dodatky smluv v oblasti odpadového hospodářství se společnostmi AVE CZ a ESKO-T. V obou případech jde o navýšení cen za svoz komunálního odpadu o cca 4,5%.

Předsedající navrhuje schválit dodatky smluv se společnostmi AVE CZ a ESKO-T v předložené podobě.

Ad 8) Předsedající předložil návrh obsahu dotace do programu POVV 2025. Vzhledem k zaplavení sklepa v č.p. 43 vodou a vyvolaných investic do nového kotle pro systém vytápění budovy předsedající navrhuje financovat z POVV rekonstrukci vytápění a ohřevu TÚV v této budově, tedy instalace nový kotle, bojleru, solárních panelů na ohřev vody a rozvodů TÚV v budově, včetně nutných úprav elektroinstalace. Předpokládané náklady 300.000,- Kč, financováno z dotace Kraje Vysočina ve výši 150.000,- Kč.  

Předsedající navrhuje schválit žádost o dotaci v předloženém obsahu a rozsahu.

Ad 9) Předsedající informoval ZO o průběhu realizace JPÚ Doubrava. Jak bylo avizováno na osobním projednání záměru v listopadu 2024, SPÚ rozšířil území jednoduché pozemkové úpravy i o část lokality Peška, a to z důvodu možnosti zvýšení variability možného nového vlastnického uspořádání – viz také úřední deska obce.

ZO bere toto na vědomí.

Ad 10) Předsedající informoval ZO o škodní události v č.p. 43, kdy došlo k zaplavení sklepa vodou z domovní přípojky a následně znehodnocení plynového kotle a elektroinstalace v této části budovy. V současnosti probíhá náhradní vytápění budovy zakoupenými plynovými topidly a vysoušení sklepního prostoru průmyslovým vysoušečem. Je dojednána instalace nového plynového kotle pro zajištění vytápění budovy a přípravy výměny elektroinstalace. Probíhá také jednání s pojišťovnou o úhradě pojistného plnění. 

ZO bere toto na vědomí.

Ad 11) Předsedající předložil ZO požadavky Oblastní Charity Třebíč na finanční příspěvek na provoz pro rok 2025 a na finanční příspěvek na výstavbu nového Centra služeb sv. Zdislavy Třebíč. Vzhledem k tomu, že obec Naloučany již přispěla do společného fondu, jehož smyslem je sdružovat finance na aktivity Charity a je spravovaný Náměští nad Osl., ZO se rozhodlo, že napřímo Charitě provozní příspěvek nebude poskytovat. O poskytnutí finančního příspěvku na výstavbu nového Centra služeb sv. Zdislavy Třebíč bude, vzhledem k nedostatku času pro bližší informace od doručení této žádosti, dle diskuze členů ZO, rozhodnuto na dalším ZO v roce 2025.

Ad 12) Předsedající předložil RO č.05/2024, které upravuje příjmy a výdaje v souvislosti s obdrženou dotací na činnost jSDHo ve výši 2800,- Kč a položky na jednotlivých paragrafech rozpočtu dle předpokladu skutečného plnění.

Předsedající navrhuje schválit rozpočtové opatření č. 05/2024 v předložené podobě.

Ad 13) Předsedající předložil ZO návrh smlouvy o poskytnutí podpory ze Státního fondu životního prostředí České republiky na realizaci FVE na budově OÚ. Schválené výše podpory z tohoto fondu je 350.838,25 Kč.

Předsedající navrhuje schválit uzavření předloženého návrhu smlouvy.

Ad 14) Správce KD p. Sklenář Roman předložil návrh na dlouhodobý pronájem přízemí KD („výčep“) pro xxxxxxxxxxxxx (xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx) pro rok 2025, za snížení dosavadní výše nájmu o 200 Kč měsíčně, tj. 2.000,- Kč za měsíc. Důvodem snížení výše nájmu je snížení energetické náročnosti provozu v této části KD.

Ad 15) Předsedající informoval ZO o:

  • Tříkrálová sbírka 2025 – termín 04. 01. 2025 od 10:00
  • Doručená a odeslaná pošta

Ad 16) V diskuzi nebylo nic projednáno, tato probíhala při projednávání jednotlivých bodů.

Předsedající ukončil zasedání Zastupitelstva v 19:20

 

Přílohy zápisu:

  1. Prezenční listina
  2. Návrh rozpočtu obce na rok 2025
  3. Seznam dohod o provedení práce pro Obec Naloučany v roce 2025
  4. Návrh RO č. 05/2024

 

Zapsal: Petr Chládek

Ověřil: Sklenář Roman, Rostislav Beneš

 

Havlíček Antonín

 

starosta obce Naloučany


 

Usnesení:

č. 166/20-12-2024/03

ZO projednalo a schválilo navržený rozpočet Obce Naloučany na rok 2025 s uvedenou změnou návrhu rozpočtu zahrnující financování POVV 2025.

Výsledek hlasování

Pro:

7

Proti:

0

Zdrželi se:

0

Zodpovídá: p. Havlíček Antonín, Ing. Kršková Veronika

 

č. 167/20-12-2024/04

ZO projednalo a schválilo způsob provedení inventury obecního majetku a složení inventurní komise v předložené podobě.

Výsledek hlasování

Pro:

7

Proti:

0

Zdrželi se:

0

Zodpovídá: p. Havlíček Antonín

 

č. 168/20-12-2024/05a

ZO projednalo a schválilo dohody o provedení práce s občany obce v roce 2025 v předloženém znění.

Výsledek hlasování

Pro:

7

Proti:

0

Zdrželi se:

0

Zodpovídá: p. Havlíček Antonín

 

č. 169/20-12-2024/05b

ZO projednalo a schválilo dohody o provedení práce s členy ZO p. Vařílkem Zdeňkem a p. Lysým Františkem v roce 2025 v předložené podobě.

Výsledek hlasování

Pro:

5

Proti:

0

Zdrželi se:

2

Zodpovídá: p. Havlíček Antonín

 

č. 170/20-12-2024/06

ZO projednalo a neschválilo odměny neuvolněných členů ZO Naloučany platné od 01. 01. 2025 v předložené výši.

Výsledek hlasování

Pro:

0

Proti:

6

Zdrželi se:

1

Zodpovídá: p. Havlíček Antonín

 

č. 171/20-12-2024/07

ZO projednalo a schválilo dodatky smluv se společnostmi AVE CZ a ESKO-T v předložené podobě.

Výsledek hlasování

Pro:

7

Proti:

0

Zdrželi se:

0

Zodpovídá: p. Havlíček Antonín

 

č. 172/20-12-2024/08

ZO projednalo a schválilo podání žádosti o dotaci z programu POVV 2025 Kraje Vysočiny na pořízení nového plynového kotle, bojleru, příslušnou elektroinstalaci a solární panely na ohřev vody v č.p. 43.

Výsledek hlasování

Pro:

7

Proti:

0

Zdrželi se:

0

Zodpovídá: p. Havlíček Antonín

 

č. 173/20-12-2024/11

ZO projednalo a neschválilo poskytnutí požadavku příspěvku na provoz Charity Třebíč.

Výsledek hlasování

Pro:

0

Proti:

6

Zdrželi se:

1

Zodpovídá: p. Havlíček Antonín

 

č. 174/20-12-2024/12

ZO schvaluje návrh RO č. 05/2024.

Výsledek hlasování

Pro:

7

Proti:

0

Zdrželi se:

0

Zodpovídá: p. Havlíček Antonín

 

č. 175/20-12-2024/13

ZO projednalo a schválilo uzavření návrhu smlouvy o poskytnutí podpory ze Státního fondu životního prostředí České republiky na realizaci FVE na budově OÚ.

Výsledek hlasování

Pro:

7

Proti:

0

Zdrželi se:

0

Zodpovídá: p. Havlíček Antonín

 

č. 176/20-12-2024/14

ZO projednalo a schválilo dlouhodobý pronájem přízemí KD („výčep“) pro XXX xxxxxxxxxx (xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx) pro rok 2025, za uvedených podmínek.

Výsledek hlasování

Pro:

7

Proti:

0

Zdrželi se:

0

Zodpovídá: p. Havlíček Antonín

 

Zapsal: Petr Chládek

Ověřil: Sklenář Roman, Rostislav Beneš

 

Havlíček Antonín

 

starosta obce Naloučany

 

Na úřední desce vyvěšeno dne:         4. 1. 2025

Z úřední desky sňato dne:                 ……………………………

 

Z důvodu zajištění ochrany osobních údajů podle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů, je zveřejňováno upravené znění zápisu a usnesení Zastupitelstva obce Naloučany s omezeným rozsahem zpřístupňovaných osobních údajů.


| Autor: administrator | Vydáno dne 04. 01. 2025 | 53 přečtení | Informační e-mailVytisknout článek
Vývoz popelnic


Tuto středu proběhne pravidelné vyvážení popelnic s komunálním odpadem

Aktuálně
ZubZubní pohotovost

Aktuální rozpis zubní pohotovosti je zde



KD Naloučany Podmínky a ceník pronájmu KD Naloučany platný od 1.1.2024 - zde
Úřední deska
Odkazy
Kalendář
<<  Leden  >>
PoÚtStČtSoNe
  1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31   
Návštěvní kniha
michal 22:29 - 24.4.
Děkuji za opravu cesty směr peška. Dobrá práce

Admin 9:51 - 31.5.
Spolek se na vícenákladech podílet nebude. Obec i realizátor stavby provádí vše na své...

Michal 21:31 - 30.5.
Děkuji za info o kanalizaci jeden dotaz bude se spolek podílet na vícenákladech?

Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server pspad
Webmaster: Ing. František Lysý webmaster@naloucany.cz | Administrace