Místo konání:zasedací místnost OÚ, Naloučany č.p. 44
Začátek: 18:30 hod
Přítomni: Havlíček Antonín,Sklenář Roman, Vařílek Zdeněk,Beneš Rostislav, Ing. Lysý František, Nováček Bohumil, Mgr. Chládek Petr
Omluven: -
Hosté: -
Program:
-
Zahájení
-
Kontrola plnění úkolů a usnesení z minulých ZO
-
POVV 2025 - realizace, příprava pro ZVA
-
Akce pořádané obcí - pouť, akce pro děti na konci prázdnin, projednání akcí
-
PKKV, Smlouva o poskytování služeb platebního portálu - zřízení služby
-
Volby do PS Parlamentu ČR, 03. a 04. 10. 2025 - informace o vyhlášení voleb
-
Návrh závěrečného účtu obce Naloučany za rok 2024 a Zpráva o výsledku přezkoumání hospodaření obce za rok 2024 - informace, projednání, schválení
-
Roční účetní závěrka k 31. 12. 2024 - projednání, schválení
-
Plnění rozpočtu obce do 05/2025 - informace
-
Dohody o provedení práce (brigády) - projednání návrhů dohod
-
Oblastní charita Třebíč - žádosti o poskytnutí finančního příspěvku pro výstavbu Centra služeb sv. Zdislavy Třebíč
-
Vrátka z.s. - žádost o spolupráci
-
Rozpočtové opatření č. 02/2025 - projednání, schválení
-
Realizace prvku ÚSES - RBK1461 a LBK1 (SPÚ) - informace další postup
-
Informace z VH Společnosti obcí pro lesní hospodaření 18. 06. 2024 - informace
-
Dodatek nájemní smlouvy č.p. 43 - Halahoj, energie, zálohově s ročním vyrovnáním dle faktur
-
Cesta na Pucov
-
RODM 2025 - výsledky, zhodnocení
-
Informace:
-
Doručená a odeslaná pošta
-
Informace o termínech konání akcí uvedených v čl. 3, odst. 2, OZV č. 02/2016, o nočním klidu
-
Cvičení "ZÓNA 2025"
20. Diskuze, různé
Zapisovatel: Ing. Lysý František
Ověřovatelé zápisu: Vařílek Zdeněk, Nováček Bohumil
Ad 1) Zasedání Zastupitelstva obce Naloučany (dále „ZO“) bylo zahájeno v 18:30 hodin starostou obce p. Havlíčkem Antonínem (dále jako „předsedající“).
Informace o konání zasedání zastupitelstva byla podle § 93 odst. 1 zákona o obcíchzveřejněna na úřední desce Obecního úřadu Naloučany po dobu nejméně 7 dní, a to od 18. 06. 2025 do 25. 06. 2025. Současně byla zveřejněna na „elektronické úřední desce“.
Předsedající schůze dále z prezenční listiny přítomných členů zastupitelstva (příloha 1) konstatoval, že přítomno je sedm členů zastupitelstva (z celkového počtu všech sedmi členů zastupitelstva), takže zastupitelstvo je usnášeníschopné (§ 92 odst. 3 zákona o obcích).
Předsedající určil ověřovateli zápisu p. Vařílka Zdeňka ap. Nováčka Bohumila; zapisovatelem p.Lysého Františka. K návrhu nebyly vzneseny žádné protinávrhy.Předsedající seznámil přítomné s návrhem programu v souladu s pozvánkou předanou členům zastupitelstva a v souladu s informací zveřejněnou na úřední desce. Návrh programu byl předsedajícím doplněn o další body:
16. Dodatek nájemní smlouvy č.p. 43 - Halahoj, energie, zálohově s ročním vyrovnáním dle faktur
17. Cesta na Pucov
18. RODM 2025 - výsledky, zhodnocení
Tyto záležitosti vznikly po zveřejnění pozvánky. Předsedající dal hlasovat o návrhu programu. Ten byl následně schválen.
Ad 2) ZO provedlo kontrolu plnění úkolů a usnesení z minulých ZO a prohlásilo jej za uspokojivé.
Ad 3) Předsedající seznámil ZO s postupem prací v č.p. 43 (bývalá škola) kofinancovaných prostředky z dotačního titulu POVV 2025. Uvedl, že instalace nového plynového kotle, boileru, solárních panelů pro ohřev TUV, rozvodů a potřebné elektroinstalace jsou již úspěšně dokončeny a nyní probíhá příprava pro závěrečné vyhodnocení akce.
ZO bere toto na vědomí.
Ad 4) Předsedající spolu se členy ZO projednal konání nadcházející tradiční naloučanské pouti v termínu 1. - 3. 8. 2025. Panovala shoda na obvyklé podobě pouťového víkendu – tedy páteční taneční zábava, sobotní stavění máje a nedělní mše svatá a následné obejití obce stárky s DH následované večerní zábavou. Akce bude pořádána v úzké spolupráci s SDH Naloučany.
Dále byla projednána akce, která bude pro děti uspořádána na konci prázdnin. Předsedající uvedl, že průzkum mezi občany ukázal největší zájem o zájezd do akvaparku. Po široké diskuzi zvolilo ZO takový model financování, kdy na vstupenku pro každé dítě přispěje Obec Naloučany částkou 300,- Kč, dospělý si bude hradit vstupenku v plné výši, autobusovou dopravu hradí plně obec. Podmínkou účasti nezletilého je přítomnost alespoň jednoho dospělého doprovodu v rámci rodiny a zaplacená záloha ve výši 500,- Kč za každé dítě. Předběžný předpokládaný termín je 2. nebo 3. víkend v září, místem bude Aqualand Moravia Pasohlávky.
Předsedající navrhuje schválit uspořádání navržených akcí v uvedené podobě.
Ad5)Předsedající informoval ZO o aktivaci platební brány Obce Naloučany na platformě platebního portálu Kraje Vysočina, pomocí které bude možno bezhotovostně platit např. poplatek ze psů či poplatek za odpady, případně jiné. Po finálním zprovoznění budou podrobně informováni občané pomocí všech dostupných informačních kanálů.
ZO bere toto na vědomí.
Ad 6) Předsedající informoval ZO o volbách do PS parlamentu ČR, které byly vyhlášeny na 3. - 4. 10. 2025 a o nezbytnostech s nimi souvisejícími.
ZO bere toto na vědomí.
Ad 7) Předsedající seznámil ZO se závěrečným účtem za rok 2024. Závěrečný účet za rok 2024 byl zveřejněn, je uložen a k dispozici k nahlédnutí na OÚ. Přezkoumání hospodaření obce provedla pracovnice odboru kontroly Krajského úřadu Kraje Vysočina dne 5. 6. 2025. Závěr zprávy: nebyly zjištěny chyby a nedostatky.
Předseda finančního výboru Ing. Lysý František navrhuje schválit závěrečný účet obce Naloučany za rok 2024 bez výhrad.
Ad 8) Předsedající předložil ZO ke schválení roční účetní závěrku sestavenou k 31. 12. 2024, včetně zúčtování výsledku hospodaření za rok 2024 ve výši 792.910,84 Kč na účet 432 – Výsledek hospodaření předcházejících účetních období.
Předseda finančního výboru Ing. Lysý František navrhuje schválit roční účetní závěrku sestavenou k 31. 12. 2024, včetně zúčtování výsledku hospodaření.
Ad 9) Předsedající seznámil ZO s plněním rozpočtu Obce Naloučany k 05/2025. Uvedl, že příjmy jsou naplněny zhruba na 35% schváleného rozpočtu, výdajová strana je naplněna zhruba na 45%.
ZO bere toto na vědomí.
Ad 10) Předsedající předložil ZO návrh znění dohod o provedení práce pro Obec Naloučany (prázdninové brigády – úklid KD a OÚ, pomocné práce při údržbě a správě majetku obce). Předsedající navrhuje, po diskuzi, odměňovat tyto práce mzdou ve výši 130,- Kč/hod za všechny vykonávané práce.
Předsedající navrhuje schválit znění dohod o provedení práce v předložené podobě.
Ad 11) Předsedající seznámil ZO s podrobnostmi ve věci žádosti Oblastní charity Třebíč o poskytnutí finančního příspěvku pro výstavbu Centra služeb sv. Zdislavy, jejíž projednání odložilo ZO na svém zasedání dne 20. 12. 2024. Mezitím byl předsedající mj. osobní návštěvou spolu s ostatními starosty oslovených obcí na prezentaci Oblastní charity Třebíč podrobně informován o předmětu žádosti a následném využití plánovaného centra. Také na základě těchto zprostředkovaných informací se ZO po podrobné diskuzi shodlo na poskytnutí finančního daru ve výši 20.000,- Kč.
Předsedající navrhuje schválit poskytnutí finančního příspěvku pro výstavbu Centra služeb sv. Zdislavy Oblastní charitě Třebíč ve výši 20.000,- Kč.
ZO bere toto na vědomí.
Ad 12) Předsedající předložil ZO žádost o spolupráci z.s. Vrátka, který mj. zaměstnává lidi se zdravotním hendikepem. Spolupráce by byla např. formou peněžního daru nebo objednáním reklamy u tohoto spolku. V diskuzi se ZO shodlo na tom tuto žádost nepřijmout.
Předsedající navrhuje neschválit žádost Vrátka z.s. o spolupráci.
Ad 13) Předsedající předložil ZO návrh RO č.02/2025, které upravuje položky na jednotlivých paragrafech rozpočtu dle předpokladu skutečného plnění.
Předsedající navrhuje schválit RO č.02/2025 v předložené podobě.
Ad 14)Předsedající informoval o postupu realizace prvku ÚSES - RBK1461 a LBK1 (SPÚ). Uvedl, že SPÚ dokončil zpracování dokumentace a nyní připravuje podání žádosti o dotaci.
ZO bere toto na vědomí.
Ad 15) Předsedající spolu se správcem obecních lesů p. Zdeňkem Vařílkem informoval ZO o průběhu a výsledcích VH Společnosti obcí pro lesní hospodaření, která proběhla dne 18. 06. 2024.
ZO bere toto na vědomí.
Ad 16) Předsedající předložil ZO dodatek nájemní smlouvy se studentským klubem Halahoj na č.p. 43 (bývalá škola). Dle toho dodatku bude úhrada energií probíhat formou kvartální záloh s následným ročním vyúčtováním dle faktur ke skutečně spotřebovanému množství energií.
Předsedající navrhuje schválit dodatek smlouvy v předložené podobě.
Ad 17) Předsedající z podmětu člena ZO p. Sklenáře Romana vyzval členy ZO,aby navrhli řešení jak zlepšit výrazně neutěšený stav cesty na Pucov, který se i vlivem provozu těžkých vozidel a zemědělských strojů stále zhoršuje. V široké diskuzi ZO zazněly známé skutečnosti, že na nutnou kompletní rekonstrukci nemá Obec Naloučany dostatek prostředků a každoroční provizorní záplaty, které představují také značnou finanční zátěž a dlouho nevydrží, nejsou trvalým řešením. Výsledkem diskuze tedy je, že do ukončení žní nemá smysl jakkoliv do cesty investovat a mezitím pověřilo ZO svého člena p. Chládka Petra obnovení jednání s Krajem Vysočina o převzetí cesty do svého majetku.
Ad 18) Předsedající zhodnotil uplynulou RODM 2025 z pohledu výsledků sportovců z Naloučan. Uvedl, že jejich výsledky byly velmi dobré a ocenil jejich sportovní výkony a poděkoval za reprezentaci obce. ZO se k ocenění a poděkování připojuje.
Ad 19) Předsedající informoval ZO o:
-
Doručené a odeslané poště
-
Termínech konání akcí uvedených v čl. 3, odst. 2, OZV č. 02/2016, o nočním klidu
-
Cvičení "ZÓNA 2025"
Ad 20) V diskuzi nebylo nic projednáno, tato probíhala při projednávání jednotlivých bodů.
Předsedající ukončil zasedání Zastupitelstva v 20:15
Přílohy zápisu:
1) Prezenční listina
2) RO č. 02/2025
Zapsal: Ing. Lysý František
Ověřil: Vařílek Zdeněk, Nováček Bohumil
|
Havlíček Antonín
|
|
starosta obce Naloučany
|